Weekend Cape Maclear

3 september 2018 - Cape Maclear, Malawi

Zaterdagochtend gingen we met een groep van zeven op pad naar het meer van Malawi. Het eerste deel van de reis gingen we per minibus. Op het drukste moment van de reis zaten we  met 21 mensen in de vijftienpersoonsbus. Lekker volgepropt dus, al moet ik wel zeggen dat er ook een aantal van deze mensen nog kind waren. We hebben tijdens deze rit ook een kip als passagier gehad. Op driekwart van de reis moesten we overstappen op een personenauto. Met vier personen op de achterbank waren we  blij dat de rit geen uren duurde. Het laatste stukje legde we af per motorfiets. Nu waren we eindelijk aangekomen bij onze logde. Na geluncht te hebben, hebben we genoten van het warme zonnetje, het verkoelende water van het meer en het prachtige uitzicht.

Op zondag hebben we een boottocht over het meer gemaakt. De boottocht was inclusief snorkelen: De bodem was niet heel speciaal, maar er waren echt duizenden vissen om ons heen tijdens het zwemmen. Er waren gele vissen, blauwe bruinen. De man van de boot vertelde ons dat het onder andere de vissoort chiclid is. Ook hebben we tijdens deze boottocht een arend gevoerd. Wat een grote vogels zijn dat toch. Ik heb er ook een foto bijgezet. Op zaterdag was het erg bewolkt geweest en was de zonsondergang niet goed te zien, maar op zondag hadden we een herkansing, en wat was dat mooi! Ook hiervan een foto toegevoegd.

Annelies, mijn contactpersoon in zuid-Malawi, was dit weekend ook bij Cape Maclear en zou maandagochtend teruggaan met de auto, en ik kon meerijden. Ideaal natuurlijk. Nadat de motor en de verschillende vloeistoffen van de auto gecontroleerd waren, gingen we op pad. Echter, na ongeveer drie kwartier rijden kwam er rook uit de motor en lag er warme olie op het asfalt; de auto was kapot. Daar ging mijn luxe vervoer. Er reden nog twee mensen mee met de auto, en samen met hen ben ik op zoek gegaan naar een minibus en hebben we onze trip vervolgt. Annelies met haar man zijn bij de auto gebleven om de garage proberen te bereiken. Na veel gehobbel in een drukke krappe minibus ben ik aangekomen bij mijn huisje bij het ziekenhuis.

1. Wilma:
    3 september 2018
    Mooie foto’s👍🌞
  2. Angelique Dijkshoorn:
    4 september 2018
    😲💪👍👌
  3. Joukje Harmannij:
    4 september 2018
    Wat prachtig het meer van Malawi! En heel bijzonder dat je een arend gevoerd hebt!