Safari

18 september 2018 - Malosa, Malawi

Dit weekend ben ik op safari geweest in Liwonde, samen met de coassistenten en de nieuwe vrijwilligster via doingoood. Zaterdagochtend zijn we vroeg opgestaan, want om 6 uur vertrok de safari-auto. We hadden een trip van ongeveer drie door door het park. We hebben heel veel impala’s (antilopesoort) gezien en bavianen. Verder hebben we heeeeel in de verte olifanten gespot. Verder nog waterbokken, verschillende vogels en eekhoorns. Ook waren er nijlpaarden in het water waar we langs reden.

In de middag hadden we een bootsafari. Hier hebben we verschillende olifanten van super dichtbij mogen zien. Erg mooi om te zien! Zie de foto’s. Ook kwamen we erg veel nijlpaarden tegen. Op een gegeven moment kwamen we een dode nijlpaard tegen, deze was al ongeveer vijf dagen dood. En waarschijnlijk omgekomen in een gevecht met een andere nijlpaard. Nu werd bij opgegeten door de krokodillen. Best enge beesten om te zien.

Alles bij elkaar een hele mooie ervaring, ondanks dat we geen katachtigen hebben gezien.

Maandag weer meelopen in het ziekenhuis. Ik heb toen voor het eerst een injectie aan een patiënt gegeven. Gelukkig hadden de verpleegkundige en de coassistenten alles duidelijk uitgelegd en was het eigenlijk ook niet zo moeilijk. Ook moest ik, omdat ik TG’er ben, de batterijen maar gaan vervangen van een meetapparaatje. Niet helemaal mijn taak, maar wel leuk om ook zo mee te helpen.

1. Wilma:
    18 september 2018
    Gelukkig ook nog een technische taak😄
  2. Angelique Dijkshoorn:
    18 september 2018
    🐒🐒🐒🐒🦏🦏🦏🐘🐘🐘🐘🐊🐊🐊🐊
    Hihihi echt safari ,zo leuk om je blog te volgen