Weekend aan het meer

22 oktober 2018 - Lilongwe, Malawi

Vandaag weer tijd voor een nieuwe blog. Het is vandaag echt belachelijk koud. Geen Afrika weer dat ik verwacht had. Het is nu ongeveer 16 graden, dus nogal een groot verschil met de 30 graden van normaal.

Dit weekend ben ik met drie huisgenoten naar Senga bay geweest, een plaatsyje aan het meer van Malawi. Zaterdagochtend om 6 uur waren we al op pad naar de minibussen. Na twee minibussen waren we aangekomen om de laatste plaats voor Senga Bay. Hier stapte we over op een gedeelde taxi. Het was een auto voor - in Nederlandse begrippen - zes personen. Op het hoogtepunt zaten er 13 mensen in deze auto. Er zaten vier mensen voorin, twee op de bijrijdersstoel, en twee achter het stuur. Dit was vrij bizar om mee te maken. Verder de dag hebben we lekker aan het strand gelegen en ren boottocht gemaakt om vervolgens bij een eilandje lekker te zwemmen. Aan het eind van de dag sloeg het weer om. Het begon erg hard te waaien, te onweren en te regenen. Toen hebben we maar gezellig binnen spelletjes gedaan.

Op zondag hebben we een tour door het dorpje gedaan. Langs alle vissersbootjes en de droogtafels voor de vis. Helaas lag er nu geen vis vanwege het slechte weer van de nacht. Verder hebben we ook over de groente en fruit markt gewandeld. Overal waar we liepen, kwamen kindjes op ons afrennen.

De rok die ik heb laten maken bij de kleermaker past helaas nog niet, dus die moet nog eventjes terug. Verder wel alvast een foto van het model, zodat jullie weten wat het idee is.

1. Angelique Dijkshoorn:
    22 oktober 2018
    Wat een mooie rok Mirjam , benieuwd hoe die staat als hij af is ,veel plezier in je nieuwe week,Gr.Angelique
  2. Gabi Markusse:
    Leuk! 😍
    Wat een gezellig weekend! Ik hoop dat het weer weer opwarmt! Heb je wel een jas meegenomen?
    Liefs!
  3. Oma Dijkshoorn:
    22 oktober 2018
    wat een mooie rok is dat de andere lap waar de rok op licht ? die tas is ook geweldig
    ben benieuwt hoe alles staat , Mirjam een Gezegende week,, en geniet
    groetjes Opa & Oma
  4. Joukje Harmannij:
    22 oktober 2018
    Mooie rok! Veel plezier deze week! Hier is het ook zo rond de 16 graden, mooi Nederlands weer.