Lekker lang weekend

15 oktober 2018 - Lilongwe, Malawi

Vandaag alweer een begin van een nieuwe week. Vandaag is het Moederdag in Malawi en dit is hier een nationale feestdag. Dit betekend dat we vandaag de hele dag vrij zijn. Ik ben vandaag naar de stoffenmarkt gegaan. Hier zijn allemaal verschillende kraampjes, met veel dezelfde stofjes. In de middag ben ik gelijk naar de kleermaker gegaan om alvast te zeggen wat ik ervan gemaakt zou willen hebben. Dit was een mooie rit met een tuktuk. De weg was alleen afgesloten, dus moesten we een andere omweg nemen. Ik vond het alleen maar prima, nog langer genieten in de tuktuk.

Gisterenochtend zijn we met het hele huis naar de kerk gegaan. Het was een echte Afrikaanse kerk. Toen we binnen kwamen was er een koor swingend aan het zingen. Ook moesten we ons voorstellen in de kerk. Altijd spannend. De preek was zelfs in het Engels en werd voor de lokale mensen in het Chichewa vertaald. Na de kerk hebben we een wandeling gemaakt door de omgeving daar. Het was een van de armere wijken van Lilongwe. Een onverharde rode zandweg, overal kindjes die ons aanstaarde en verschillende winkeltjes en kraampjes langs de weg. Erg indrukwekkend om allemaal te zien.

Zaterdag hadden we een luier dagje. We zijn op pad geweest naar een hotel met een zwembad. Het was een hotel in het landschap van het dierenpark. Er liepen allemaal aapjes rond het zwembad en we waren de enige gasten. Een luxe privézwembad met ligbedden voor ons 8en. We hebben erg genoten van de zon en het verkoelende water. We waren van plan hier laat te lunchen en dan net voor het donker thuis te zijn. Dit mislukte een beetje. Ons eten kwam er laat en de zon was al onder toen we terug gingen. We hebben een poging gewaagd om een minibus te vinden die ons naar huis kon rijden, maar deze kwamen helaas niet meer voorbij. Toen hebben we maar wat gedronken bij het dierenpark, en een taxi gebeld om ons maar huis te brengen.

1. Angelique Dijkshoorn:
    15 oktober 2018
    Lekker hoor zo'n dagje vrij ,en wat heb je laten maken door de kleermaker? Misschien volgende keer lkr blijven slapen in het hotel en de volgende dag vertrekken genieten van de luxe als enige gasten te zijn 😁
    Veel plezier in je nieuwe week , groetjes Angelique
  2. Wilma:
    15 oktober 2018
    We verwachten wel foto’s als de kleermaker klaar is😃
  3. Marianne Dijkshoorn:
    16 oktober 2018
    Ja we zijn erg nieuwsgierig wat je hebt laten maken door de kleermaker .....we verwachten een foto ....!!
  4. Gabi Markusse:
    16 oktober 2018
    Tja, ik sluit me aan bij de nieuwsgierigen 🙃.
  5. Joukje Harmannij:
    21 oktober 2018
    Wat een belevenissen! Ik ben ook erg benieuwd wat je laat maken.
    Heel veel succes daar!