Aangekomen in Malosa

27 augustus 2018 - Malosa, Malawi

Na de lange wandeling van zaterdag, heb ik zondag lekker uitgeslapen. Ik had nog eten voor 's avonds nodig, dus ik ben voor het eerst alleen naar de supermarkt gegaan. Ik voelde  me heel stoer. Aangezien het zondag  was, en de meeste mensen hier christelijk zijn, zag iedereen op straat er mooi uit in hun zondagse kleding. 's middags kwam Annelies, mijn contactpersoon, mij ophalen om naar Malosa te gaan. Malosa is de plaats waar het St. Lukes ziekenhuis staat waar ik de eerste vier weken vrijwilligerswerk ga doen. Maar we vertrokken niet voordat ze me had geleerd hoe het spel 'Bao' werkt. Dit is een typisch Malawisch spel, dat veel mensen hier doen. Malosa was ongeveer een halfuurtje rijden, en toen de taxichauffeur hoorde dat ik ook christelijk was, ging hij gelijk christelijke muziek opzoeken om in de auto af te spelen. Hier in Malosa heb ik een klein huisje met daarin een bed en een badkamer. Ontbijt en diner kan ik halen in het restaurantje hier tegenover. Het is hier om 6 uur al volledig donker, dus de eerste keer door het donker lopen was wel een beetje spannend.

Vandaag was mijn eerste dag als vrijwilliger. Na het ontbijt heb ik een mooie wandeling van ongeveer twintig minuutjes gemaakt naar het ziekenhuis. Hier haalde de Nederlandse tropenarts mij op om naar de overdracht te gaan. Er lopen hier ook nog vijf coassistenten rond. Met een hiervan heb ik de dag meegelopen op de kinderafdeling. Hier lagen zes kindjes van vier jaar of jonger. Allemaal super schattig dus. Het was niet zo druk, en de kindjes waren allemaal redelijk stabiel, dus heeft de coassistent mij de rest van het ziekenhuis laten zien.

1. Marianne Dijkshoorn:
    27 augustus 2018
    Lijkt me super leuk wat je allemaal meemaakt ....en Zeker leuk om op de kinderafdeling mee te lopen....!!
  2. Wilma:
    27 augustus 2018
    Vooral ook heel stoer wat je allemaal alleen onderneemt. Ik ben trots op je👍
  3. Oma Dijkshoorn:
    27 augustus 2018
    Wat stoer om dat in je eentje te doen , de eerst dag ik er af , vol vreugde ONA is trots op

je een lieve groet van ons
  4. Angelique Dijkshoorn:
    Je bent een topper Mirjam
  5. Gabi Markusse:
    27 augustus 2018
    Super leuk om allemaal te horen, Mirjam!