Wandelen

25 augustus 2018 - Zomba, Malawi

Vandaag begon de dag vroeg, al om 7 uur ging de wekker. Ik ging vandaag samen met nog vier andere, een wandeling maken op het Zomba plateau. Rond 8 uur zou de taxi voor ons klaar zijn. De gids was er al vroeg, dus dat ging goed. Uiteindelijk had ons ontbijt wat vertraging, en liepen wij een beetje uit. De afrikanen zijn gelukkig gewend om te wachten, dus het was geen probleem. Om half 9 waren we helemaal klaar om te gaan. Toen de tourgide ons zag zei hij verschrikt: "Jullie zijn met 5, dat gaat nooit passen in 1 taxi". en dus moest er een extra taxi komen. Echter, dit duurde allemaal wat langer. Om 10 uur stonden we eindelijk boven op de berg om onze wandeling te beginnen. De echte Afrika cultuur hebben we wel ervaren. De wandeling was erg mooi. Een van de uitzichten staat onder foto's. Daarnaast was het vandaag bijzonder dat het aan het begin van de dag erg warm was - toen we omhoog gingen lopen - en in de middag heb ik zelfs maar een vest aangedaan omdat ik het fris had. Na  een wandeling met pauzes van ongeveer  acht uur waren we weer bij de taxi's. Toen lekker naar het hostel terug gereden, en de rest van de avond uitgerust.

1. Eliza:
    26 augustus 2018
    Gave foto!!
  2. Joukje Harmannij:
    26 augustus 2018
    Prachtig, Mirjam! Wat een mooi landschap!