Wandelen en lesgeven

10 oktober 2018 - Lilongwe, Malawi

Dit weekend heb ik samen met vier huisgenoten de Nkhoma berg beklommen. We zijn er met de taxi heengereden. Het eerste gedeelte van de wandeling was best te doen. Het liep omhoog door de dorre omgeving, een paar dorpskindjes wezen ons de weg door met ons mee te lopen. Erg ideaal! Vanaf halverwege werd het pad meer uitdagend, we konden nu echt berggeitje gaan spelen. Het waren allemaal grote rotsen en stenen waarover we omhoog moesten klauteren. Maar eenmaal boven was het uitzicht ontzettend mooi. We konden echt alle kanten op kijken. Dit was het meer dan waard. Ik heb hier ook een foto van bijgevoegd. De wandeling terug ging echt een stuk sneller en was ook minder vermoeiend. Omdat we vanochtend al om half 7 waren vertrokken naar de berg hadden we de hele middag nog om lekker uit te rusten en een boekje te lezen.

Op maandag ben ik weer mee geweest op pad naar het schooltje voor vijf jarige kinderen. Een van de nonnen was met mij mee hier naar toe. Zij ging hier bijbelles geven aan de kinderen. Ze woont pas sinds februari dit jaar in Malawi, maar spreekt nu al erg goed Chichewa. De klas werd in tweeën gedeeld. Het ene deel kreeg eerst bijbelles en het andere deel ging buiten oefenen met schrijven. Ook hier weer met behulp van krijtjes. Ze hebben vandaag ook boekjes gekregen om daar mee te werken, ze hadden alleen nog geen pennen/potloden voor de kinderen dus die moesten eerst geregeld gaan worden. Volgende keer als ik er ben gaan we misschien daar wel uit werken.

1. Wilma:
    Wat een leuke foto’s👍
  2. Angelique Dijkshoorn:
    10 oktober 2018
    Leuke foto Mirjam ,Ben benieuwd of jij de taal al een beetje spreekt of kan verstaan 😁
  3. Oma Dijkshoorn:
    10 oktober 2018
    Mirjam wat was dat een mooie tocht zeker en dat er Bijbel les word gegeven Mirjam een goede week en geniet er van
    GR Oma en Opa
  4. Marianne Dijkshoorn:
    10 oktober 2018
    Mooi uitzicht op die berg ....super ...!!