Nieuwe dingen uitproberen

12 september 2018 - Malosa, Malawi

Alweer een paar dagen geleden dat ik een blog schreef. Zondag ben ik samen met de coassistenten naar de kerk in de buurt geweest. Het was een anglicaanse kerk. Het was erg bijzonder om mee te maken, al was het allemaal in het Chichewa en begrepen we er weinig van.

Maandag en dinsdag was het voor hier erg koud. Ik heb de hele dag met een vestje aan gelopen. Gelukkig wordt het de komende dagen weer erg warm. Al is de hitte soms ook wel afzien.

Vandaag ben ik weer mee geweest met de ambulance naar health centres. We hebben er drie bezocht. Ze zien er eigenlijk allemaal precies hetzelfde uit. Hier hebben we de voorraad medicijnen aangevuld. Ook heb ik voor het eerst suikerriet geprobeerd. Een hele opgave om hier iets van te proeven. Eerst moet de bast er met je tanden vanaf gehaald worden, en dan moet je nog een stuk proberen af te bijten. Na heel wat pogingen hebben ze het maar in kleinere stukjes voor mij gesneden. Ik heb een foto hiervan bijgevoegd.

1. Oma Dijkshoorn:
    12 september 2018
    Was het een drukke en springende dienst
    waar smaakte he suiker riet naar
    veel goeds toe gewenst
    OMA
  2. Marianne Dijkshoorn:
    12 september 2018
    Het is in ieder geval niet 1 dag saai .....erg leuk om te lezen ....!!
  3. Gabi Markusse:
    13 september 2018
    Mirjam, super leuk om je reis op afstand mee te volgen. Wat maak je mooie dingen mee. Begin je je ook een beetje thuis te voelen? Groetjes, Gabi